Posted in Uncategorized

Leapsa #2

Pana acum, Niahara este furnizorul meu principal de lepse 🙂 De data aceasta leapsa a fost o adevarata provocare, deoarece intrebarile mi-au dat ceva bataie de cap. Din acelasi motiv am si intarziat de fapt cu postarea. Mi se pare extrem de dificil sa alegi cate o singura carte pentru fiecare categorie. Asa ca prima data cand citeam o intrebare ma gandeam la un raspuns, cand ma apucam sa scriu imi venea o alta alegere mai buna in minte, dupa aceea stergeam si scriam alta si tot asa..Nu sunt nici acum 100% convinsa ca am scris cele mai potrivite raspunsuri, dar daca as fi trecut toate variantele, as fi terminat aceasta leapsa peste vreo saptamana probabil 😀

1. Ce carte ai recomanda unui dezamagit in dragoste si de ce?
“Adam si Eva” de Liviu Rebreanu. Ca sa vada ca exista si situatii mai dificile decat cea prin care trece, ca tot timpul se poate si mai rau, dar si ca tot ceea ce ni se intampla se intampla cu un scop, pentru ca finalul sa fie unul fericit pana la urma.
2. Ce carte ai recomanda iubitului/iubitei si de ce?
Doamne, de ani ma tot gandesc la intrebarea asta si tot nu am gasit cartea despre care sa fiu sigura ca l-ar putea cuceri in totalitate. Dar, daca ar fi sa copiez gestul unei prietene, probabil i-as recomanda “N-o citi daca esti prost” de Tibor Fischer. Pe care INCA nu am citit-o nici eu, dar am auzit ca este foarte amuzanta. Bineinteles, motivul principal pentru care i-as recomanda-o este titlul, deoarece reprezinta o provocare pe care probabil majoritatea persoanelor s-ar simti obligate sa o accepte 😀
3. Ce carte ai recomanda celui mai bun prieten si de ce?
Momentan toata seria Jocurile Foamei de Suzanne Collins sau Uratii de Scott Westerfeld. Citeste probabil mai mult decat mine, dar nu stiu cat de tare s-a axat pe ultimele aparitii. Si cum romanele distopice sunt cea mai noua obsesie a mea, incerc sa o fac transmisibila.
4. Ce carte ai recomanda unui copil de 10 ani si de ce?
Din nou o serie si nu o singura carte: Harry Potter, cu siguranta! Pentru ca ar fi cucerit de la primele pagini, pentru ca primele 2-3 volume ale seriei sunt intr-adevar niste carticele frumoase pentru copii, pentru ca apoi povestea sa evolueze si spre sensuri mai profunde. Pentru ca ar putea sa culeaga o multime de lectii din aceasta serie si sa o vada mereu si mereu cu alti ochi. In plus, eu am citit-o cand eram deja ceva mai mare si mereu m-am gandit ca mi-ar fi placut sa fi fost deja scrisa cand aveam eu 10 ani.
5. Ce carte ai recomanda unui mare aventurier/calator si de ce?
Shogun de James Clavell. Pentru ca tarile asiatice raman din punctul meu de vedere cea mai fascinanta zona a lumii.
6. Ce carte ai recomanda unui dusman cunoscut si de ce?
Nu am dusmani 😀 Cel putin nu cunoscuti. Si recomandarea unei carti e o treaba serioasa in care nu as putea sa trisez. Deci indiferent de cat de dezagreabila ar fi persoana respectiva, tot nu as putea sa ii recomand o carte proasta. Poate ca i-as sugera una in care personajul negativ e aspru pedepsit, dar nu stiu daca as obtine neaparat un rezultat. Cu siguranta acea persoana nu s-ar vedea pe ea insasi ca fiind un personaj negativ, asa ca nu ar avea cum sa inteleaga aluzia.
 7. Ce carte ai recomanda unei persoane care nu iubeste lectura si de ce? 
Depinde de persoana si de ceea ce mi s-ar parea ca ar putea sa o cucereasca. Ma indoiesc ca exista vreun roman minune care sa fie iubit de toti cei care l-au citit. Deci cu atat mai putin unul care sa starneasca pofta de lectura tuturor care nu obisnuiesc sa citeasca.
 8. Ce carte ai recomanda unuia “cu nasul pe sus” si de ce?
Divina Comedie de Dante Alighieri ca sa vada in al catelea cerc se regaseste.

9. Ce carte ai recomanda celui care apare primul in lista de bloguri si de ce?

Prima persoana din lista de bloguri: Alexa700 . I-as recomanda Quo Vadis de Henryk Sienkiewicz, pentru ca mi s-a parut o carte fascinanta si mi-ar placea sa aflu si cum privesc altii acest roman.

Leapsa merge mai departe catre:

Alexa700

Bianca2b

Printesa urbana

Pustoaica scrie

Sayuki’s blog

Si catre oricine isi mai doreste sa o rezolve.

Author:

www.roxtao.wordpress.com

7 thoughts on “Leapsa #2

    1. Si eu multumesc ca ai acceptat-o! Mi s-a parut destul de interesanta, astept sa vad si raspunsurile tale 🙂
      O seara frumoasa!

Leave a comment